graaf1

Kaikki irti tapahtumasta

Kategoria Blogi | 0

Tapahtumien, seminaarien ja vastaavien järjestämiseen käytetään paljon aikaa ja resursseja. Jotta organisaatio saisi niistä strategisesti mahdollisimman paljon irti, myös tapahtumien ja seminaarien viestimiseen kannattaisi laittaa riittävästi paukkuja. Ei nimittäin kannata tyytyä siihen, että tapahtuma on saatu kasaan ja paikalle kivasti … Lue lisää

Strateginen viestintä vaatii aikaa. Mutta vain harvoilla sitä on.

Kategoria Blogi | 0

Kiireellä on pirullinen vaikutus. Törmään tähän työssäni jatkuvasti, niin somessa kuin reaalielämässä. Sohitaan ja sählätään, tehdään montaa asiaa yhtä aikaa, luullaan, että ollaan tehokkaita – mutta viestinnän kannalta kiire on paha juttu. Hutiloidessa viestinnästä tulee mitäänsanomatonta mössöä, joka ei jää … Lue lisää

Bloggaajan vinkki järjestöille: Älä ole tylsä!

Kategoria Blogi | 0

Järjestöt tekevät nykyään entistä enemmän yhteistyötä myös bloggaajien kanssa – ja hyvä niin, koska suositut bloggaajat tavoittavat paljon lukijoita ja monet bloggaajista kirjoittavat mielellään järjestöjen kampanjoista. Varsinkin suosituimmat bloggaajat saavat joka viikko paljon yhteydenottoja. Miten siis juuri teidän järjestönne asia … Lue lisää

5 vinkkiä uskottavaan vastuullisuusviestintään

Kategoria Blogi | 0

”Purpose-driven marketing has moved from nice-to-do to must-do for businesses”, sanoo markkinoinnin guru Philip Gotler. Sama suomeksi sanottuna: yritykset, jotka eivät markkinoinnissaan ja viestinnässään lainkaan viittaa vastuulliseen toimintaansa, ovat häviäjiä ja menettävät markkinaosuuttaan ”hyviksille”.

Pelko pois vastuullisuusviestinnästä!

Kategoria Blogi | 0

Vuosi sitten esitin blogauksessani syitä siihen, miksi yritykset ja yhteisöt ovat meillä niin hiljaa yritysvastuustaan. Väitin, että 1) vastuullisuutta ei nähdä kilpailutekijäksi ja 2) vaikka nähtäisiinkin, yritysvastuusta ei osata kertoa. En ole muuttanut mielipidettäni, vaikka pinnan alla jo kuhiseekin. Ainakin … Lue lisää

Viestinnän suunnittelu, osa 2: Viestintästrategian sisältö

Kategoria Blogi | 0

Usein minulta kysytään, että mitä viestintästrategia konkreettisesti sisältää. Mitä sinne pitäisi kirjoittaa? Kuinka pitkä ja perusteellinen strategian pitää olla? Viestintästrategia voi olla perusteellinen, pari-kolmekymmentäkin sivua pitkä. Mutta olen myös nähnyt erinomaisia vain neljä viisi sivua pitkiä strategioita. Toisin sanoen gloria … Lue lisää

Sankariyritykset tekevät parempaa Suomea – jo nyt

Kategoria Blogi | 0

Kansainväliset gurut toistelevat nyt, että tulevaisuuden menestysyrityksiä ovat ne, jotka toimivat positiivisen muutoksen puolesta ja tuottavat hyötyä yhteiskunnalle. Näitä yrityksiä on Suomessa jo nyt ainakin satoja, jopa tuhansia. Ai että missäkö? Vaikea sitä onkin tietää, koska ne eivät pidä itsestään … Lue lisää

Vaatevallankumous-selfieitä vaatemerkeille – mitä välii?

Kategoria Blogi | 0

Kiitos ja kumarrus. Tämänvuotinen Vaatevallankumous-kampanja huipentui viime perjantaina, sai mukavasti näkyvyyttä ja keräsi paljon osallistujia, jotka pukivat vaatteen nurinpäin, ottivat kuvan ja kysyivät vaatteen merkiltä #whomademyclothes. Saimme Suomessa Instagramiin lähes tuhat #vaatevallankumous-kuvaa, ja Twitterissä twiittejä kertyi noin 1500. Facebookissa tavoitimme … Lue lisää

10 + 1 vinkkiä some-kampanjaan

Kategoria Blogi | 0

Voiko nykyään tehdä kampanjaa ilman sosiaalista mediaa? Ei voi, eikä kannata. Esimerkiksi Twitterissä voi luontevasti haastaa henkilökohtaisesti mukaan vaikka pääministerin. Sosiaalinen media on siitä jännä kampanjatyökalu, että siellä kampanjoiminen ei maksa paljon mitään – paitsi kallista työ- ja vapaa-aikaa. Sillä … Lue lisää

Viisi väärää väitettä vastuullisuusviestinnästä

Kategoria Blogi | 0

Ylpeys käy lankeemuksen edellä, sanoo kaikille tuttu sananlasku. Mutta kun puhutaan vastuullisuusviestinnästä, suomalaisyritysten pitäisi olla rohkeampia nostamaan omaa häntää. Alkuun pääsyä voisi helpottaa, jos lakkaisi uskomasta näihin vääriin väittämiin. ”Vastuullisuudesta kertominen on patsastelua ja oman sädekehän kiillottamista” Höpö höpö. Vastuuviestintä … Lue lisää

Tämä Hesaria kiinnostaa: Viisi vinkkiä talon sisältä

Kävimme viime viikolla parikymmenen järjestön kanssa vierailulla Helsingin Sanomien toimituksessa. Meitä emännöi palvelujournalismin esimies Satu Vasantola, henkilö, joka vastaa muun muassa Hesarin Torstai- ja Lauantai-liitteiden sisällöistä. Ja pojat! Kylläpä hän osasi kertoa loistavasti siitä, millaisia juttuja Hesarissa (ainakin hänen vastaamissaan … Lue lisää