graaf1

Bloggaajan vinkki järjestöille: Älä ole tylsä!

Kategoria Blogi | 0

Järjestöt tekevät nykyään entistä enemmän yhteistyötä myös bloggaajien kanssa – ja hyvä niin, koska suositut bloggaajat tavoittavat paljon lukijoita ja monet bloggaajista kirjoittavat mielellään järjestöjen kampanjoista. Varsinkin suosituimmat bloggaajat saavat joka viikko paljon yhteydenottoja. Miten siis juuri teidän järjestönne asia … Lue lisää

Mitä järjestöjen menestys vaatii?

Kategoria Blogi, Yleinen | 0

Järjestöt ovat jo vuosia tuskailleet sen kanssa, että niiden on vaikea saada ihmisiä sitoutumaan toimintaansa. Samaan aikaan Suomessa on menossa ennen näkemätön osallistumisen aalto: Kokonaisia vastaanottokeskuksia pyöritetään vapaaehtoisvoimin ja ravintolapäivät, siivouspäivät, tahdon-kampanjat ja meilläonunelmat saavat ihmisiä liikkeelle hurjat määrät. Mitä … Lue lisää

Viestinnän suunnittelu, osa 2: Viestintästrategian sisältö

Kategoria Blogi | 0

Usein minulta kysytään, että mitä viestintästrategia konkreettisesti sisältää. Mitä sinne pitäisi kirjoittaa? Kuinka pitkä ja perusteellinen strategian pitää olla? Viestintästrategia voi olla perusteellinen, pari-kolmekymmentäkin sivua pitkä. Mutta olen myös nähnyt erinomaisia vain neljä viisi sivua pitkiä strategioita. Toisin sanoen gloria … Lue lisää

Sankariyritykset tekevät parempaa Suomea – jo nyt

Kategoria Blogi | 0

Kansainväliset gurut toistelevat nyt, että tulevaisuuden menestysyrityksiä ovat ne, jotka toimivat positiivisen muutoksen puolesta ja tuottavat hyötyä yhteiskunnalle. Näitä yrityksiä on Suomessa jo nyt ainakin satoja, jopa tuhansia. Ai että missäkö? Vaikea sitä onkin tietää, koska ne eivät pidä itsestään … Lue lisää

Vaatevallankumous-selfieitä vaatemerkeille – mitä välii?

Kategoria Blogi | 0

Kiitos ja kumarrus. Tämänvuotinen Vaatevallankumous-kampanja huipentui viime perjantaina, sai mukavasti näkyvyyttä ja keräsi paljon osallistujia, jotka pukivat vaatteen nurinpäin, ottivat kuvan ja kysyivät vaatteen merkiltä #whomademyclothes. Saimme Suomessa Instagramiin lähes tuhat #vaatevallankumous-kuvaa, ja Twitterissä twiittejä kertyi noin 1500. Facebookissa tavoitimme … Lue lisää

Koulutus: Vastuullisuusviestinnän ja vaikutusten arvioinnin ABC

Kategoria Blogi | 0

Monet yritykset, järjestöt ja muut organisaatiot saavat aikaan paljon yhteiskunnallista hyvää. Mutta osaavatko ne aina kertoa siitä riittävästi? Jotta arvopohjaisella liiketoiminnalla ja vastuullisuudella erottuu edukseen, arvoista, yhteiskunnallisesta tavoitteesta ja saavutuksista pitää viestiä. Tämän aamupäivän aikana kerromme, miten organisaatio viestii tehokkaasti … Lue lisää

Täydellinen esimerkki vaikuttavasta viestinnästä

Kategoria Blogi | 0

Tunnustan. Olen kateellinen. Olen kateellinen Helsingin Diakonissalaitoksen viestinnälle, koska he – enkä minä! – pääsivät toteuttamaan ihan täydellisen esimerkin vaikuttavuusviestinnästä Ajankohtaiseen Kakkoseen. Bravo!   Ajankohtainen Kakkonen alkoi 14.4. jutulla, jossa Helsingin Diakonissalaitos kuskasi kahdeksaa julkisuudesta tuttua poliitikkoa (tai politiikkaan pyrkivää) … Lue lisää

10 + 1 vinkkiä some-kampanjaan

Kategoria Blogi | 0

Voiko nykyään tehdä kampanjaa ilman sosiaalista mediaa? Ei voi, eikä kannata. Esimerkiksi Twitterissä voi luontevasti haastaa henkilökohtaisesti mukaan vaikka pääministerin. Sosiaalinen media on siitä jännä kampanjatyökalu, että siellä kampanjoiminen ei maksa paljon mitään – paitsi kallista työ- ja vapaa-aikaa. Sillä … Lue lisää

Uusi vuosi ja uusi Vaatevallankumous

Kategoria Blogi | 0

Kylläpä vuodet vaihtuvat tiuhaan! Vasta iloitsimme, kun ensimmäinen Vaatevallankumous onnistui niin kivasti ja kovan työn vaatinut ponnistus oli ohi. Ja nyt olemme jo innoissamme käärineet hihat ja alkaneet miettiä uusia kujeita ensi kevääksi. Viimeksi meitä oli kampanjatiimissä vain kaksi naista. … Lue lisää

Viisi väärää väitettä vastuullisuusviestinnästä

Kategoria Blogi | 0

Ylpeys käy lankeemuksen edellä, sanoo kaikille tuttu sananlasku. Mutta kun puhutaan vastuullisuusviestinnästä, suomalaisyritysten pitäisi olla rohkeampia nostamaan omaa häntää. Alkuun pääsyä voisi helpottaa, jos lakkaisi uskomasta näihin vääriin väittämiin. ”Vastuullisuudesta kertominen on patsastelua ja oman sädekehän kiillottamista” Höpö höpö. Vastuuviestintä … Lue lisää

Suomessa ei osata viestiä – varsinkaan vastuullisuudesta

Kategoria Blogi | 0

Vaatevallankumouksen yhteydessä toimittajat kysyivät minulta, miksi suomalaiset vaatemerkit ovat niin huonoja kertomaan kotimaisesta tuotannostaan. Vastasin, että syitä on kaksi. 1) Ei ymmärretä, että kotimaisesta tuotannosta kannattaisi kertoa. 2) Vaikka ymmärrettäisiinkin, ei osata. Suomessa vaatteita valmistavat yritykset ovat usein pieniä. Usein … Lue lisää

Mitä onnistunut varainhankinta vaatii?

Kategoria Blogi | 0

Radical Soul järjesti perjantaina Helsingissä Suomen ensimmäisen varainhankintakonferenssin. Paikalla oli useita ulkomaisia varainhankinnan ja viestinnän guruja sekä viitisenkymmentä suomalaista järjestöjen työntekijää. Ja oh boy, jos olet töissä järjestössä, tätä tapahtumaa ei olisi kannattanut missata! Konferenssin lupaus oli iso, nimittäin vastata … Lue lisää

Tuli kampanja! – Näin teimme Vaatevallankumouksen

Kategoria Blogi | 0

Tunnustan. Siitä on tuhottoman kauan, kun viimeksi kirjoitin Vaatevallankumouksesta. Lupasin, että raportoisin siitä, miten teemme kampanjan – ja tuleeko siitä kunnon kampanjaa ollenkaan. No tulihan siitä! Vaatevallankumousta vietettiin 24. huhtikuuta, ja ilahduttavan monet pukivat päivän kunniaksi vaatteen nurinpäin, twiittasivat, fecettivät … Lue lisää

Tämä Hesaria kiinnostaa: Viisi vinkkiä talon sisältä

Kävimme viime viikolla parikymmenen järjestön kanssa vierailulla Helsingin Sanomien toimituksessa. Meitä emännöi palvelujournalismin esimies Satu Vasantola, henkilö, joka vastaa muun muassa Hesarin Torstai- ja Lauantai-liitteiden sisällöistä. Ja pojat! Kylläpä hän osasi kertoa loistavasti siitä, millaisia juttuja Hesarissa (ainakin hänen vastaamissaan … Lue lisää