Koulutus: Yhteiskunnalliset vaikutukset myyntivaltiksi

Kategoria Ajankohtaista | 0

Yhteiskunnalliset yritykset ja järjestöt saavat aikaan paljon yhteiskunnallista hyvää. Osaavatko ne aina kertoa siitä riittävästi, ja näkyvätkö ihmisille ja ympäristölle tuotetut myönteiset vaikutukset esimerkiksi kassavirrassa tai vapaaehtoisten määrässä? Jotta arvopohjaisella toiminnalla erottuu edukseen, arvot, yhteiskunnalliset tavoitteet ja saavutukset pitää osata kirkastaa kilpailueduksi.

Aamupäivän koulutuksessa kerromme mitä vaikutusten arvioinnissa pitää ottaa huomioon ja mitä kannattaa välttää. Käymme läpi esimerkkien kautta sellaisia arviointimenetelmiä, joista yritykset saavat aineksia markkinointiviestintään ja myyntiin.

Annamme myös vinkkejä siihen, miten missio ja saavutukset kiteytetään erottuviksi ja mieleenpainuviksi ydinviesteiksi ja viestitään eri kohderyhmille. Kerromme myös, missä ja miten yritysten tulee näkyä, jotta yrityksen vahvuuksista ja vaikuttavuustarinoista todella tulee osa sen brändiä ja myyntivaltteja.
Osallistujat saavat koulutuksessa konkreettisia työkaluja, jotka he voivat ottaa heti käyttöön omassa työssään.

Koulutus sopii

yhteiskunnallisten yritysten ja liiketoimintaa harjoittavien järjestöjen

* kehitys- ja palvelupäälliköille sekä suunnittelijoille,

* viestinnän ja myynnin kanssa työskenteleville,

* toimitusjohtajille ja muillekin avainhenkilöille, jotka haluavat oppia lisää koulutuksen teemoista.

Koulutuksen jälkeen

* osallistujat ymmärtävät mitkä ovat perusasiat, joiden pitää olla kunnossa, jotta yrityksen yhteiskunnalliset vaikutukset saadaan käännettyä sen myyntivaltiksi.

* osallistujilla on hallussaan yhteiskunnallisten vaikutusten arvioinnin ja mittaamisen perusteet, joita he osaavat soveltaa omaan toimintaansa.

* osallistujat ymmärtävät, millaista markkinointiviestintää informaatiohälyisessä viestintäkentässä tarvitaan

* osallistujilla on hallussaan konkreettisia keinoja, jotka tehostavat viestintää ja myyntiä

Kouluttajina toimivat viestinnän asiantuntija ja Vuoden viestintäammattilainen 2015 Heidi Korva (www.communike.fi) ja vaikutusten arviointiin sekä yhteiskunnallisten yritysten kasvuun erikoistunut tutkija-yrittäjä Saila Tykkyläinen (vaikuttavayritys.blogspot.com).

Aika ja paikka

10.11. klo 9 – 12, Eteläranta 10, Helsinki. Kahvit ja kevyt aamupala tarjolla klo 8.30 alkaen.

Hinta

350 euroa (+ alv. 24 %). Hintaan sisältyy kahvit ja kevyt aamupala. Huom! Arvo-liiton jäsenyritysten edustajat 200 e (+ alv. 24 %)

Jos organisaatiosta osallistuu koulutukseen kaksi tai useampi henkilö, hinta toisesta osallistujasta eteenpäin on 175 e (+ alv. 24 % /hlö) ja Arvo-liiton jäsenille 125 e (+ alv. 24%)

Ilmoittautuminen

Meilitse osoitteeseen heidi@communike.fi

Peruutusehdot

Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihtaminen koulutukseen ei maksa mitään.

Tervetuloa!

Kouluttajat

Saila Tykkyläinen tutkii yhteiskunnallisten yritysten kasvumalleja ja kehittää vaikutusten arvioinnin menetelmiä. Saila sparraa ja kouluttaa erilaisia organisaatioita tuottamaan ja arvioimaan vaikutuksistaan. Hän myös tekee itse vaikutusten arviointeja sekä jakaa tutkimustietoa, työkaluja ja kokemuksia Vaikuttava yritys –blogissaan. Saila on työskennellyt viime vuodet yhteiskunnallisen yritystoiminnan sparraajana ja sanan saattajana.

Heidi Korva on yhteiskunnalliseen viestintään erikoistunut viestinnän osaaja, joka haluaa tehdä asiakkaistaan innostavia ja vakuuttavia viestijöitä. Heidillä on yli 15 vuoden kokemus viestinnän töistä. Hän tekee töitä erityisesti järjestöjen, yhteiskunnallisten yritysten ja muiden yleishyödyllisten toimijoiden kanssa. Heidi vastaa myös Vaatevallankumous-kampanjan järjestämisestä Suomessa, ja Viestinnän ammattilaisten ProCom ry palkitsi Heidin Vuoden viestintäammattilaiseksi 2015.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone