graaf1

LISÄÄ POTKUA VASTUULLISUUS-VIESTINTÄÄN

Kysy lisää tai tilaa

OTA YHTEYTTÄ

Tuntuuko vastuullisuusteemojen ideoiminen kiinnostavaksi viestinnäksi haasteelliselta tai sille ei vain jää arjen tulipaloilta tarpeeksi aikaa? Tässä sparrauksessa tuotamme toteuttamista vaille valmiita ideoita siitä, millaiset sisällöt sopisivat juuri teidän yrityksenne vastuullisuusteemojen viestintään. Tuloksena on oivaltavaa viestintää eri kanavissa!

Työskentelyn tuloksena saatte käyttöönne:
– Konkreettisia ideoita siitä, miten yrityksen keskeiset vastuullisuusteemat muutetaan näkemyksellisiksi ja raikkaiksi markkinointiviestinnän sisällöiksi
– Uusia näkökulmia, jotka auttavat erottumaan massasta
– Esimerkkejä onnistuneesta viestinnästä meiltä ja maailmalta

Kesto: 2 x 2 tuntia. Sopii yrityksille, jotka haluavat terävöittää viestintää omasta vastuullisuustyöstään tai löytää siihen uusia konsteja.

graaf2

VASTUULLISUUS OSAKSI VIESTINTÄ-
SUUNNITELMAA

Kysy lisää tai tilaa

OTA YHTEYTTÄ

Unohtuvatko vastuullisuusnäkökulmat helposti brändinne päivittäisestä viestinnästä? Hyvä viestintäsuunnitelma auttaa johdonmukaisessa brändin rakennuksessa.

Hahmottelemme kahden yhteisen työpajasession pohjalta yrityksellenne konkreettisen viestinnän vuosisuunnitelman, joka sisältää muun muassa:

– Brändin vahvuuksien ja ydinviestien määrittelyn

– Konkreettisia esimerkkejä siihen, miten yritys lisää toimintansa vaikutusten läpinäkyvyyttä

– Ideoita siihen, miten yritys voi viestiä vastuullisuustyöstään kiinnostavasti eri kanavissa osana strategista viestintää

– Ehdotuksia vaikuttavista viestintä- ja markkinointiteoista, joilla yritys voi osallistua yhteiskunnalliseen keskusteluun mieleenjäävästi

– Ehdotuksen toimenpiteiden vuosikellosta (teemat, “kampanjat” jne.)

Kesto 2 x 3 tuntia. Sopii toimijoille, jotka kaipaavat tukea strategisen viestinnän suunnitteluun ja toteuttamiseen. Toivottavaa on, että yritys on jo kartoittanut omat vastuullisuusviestinnän painopisteet.

graaf3

LUENNOT JA PUHEENVUOROT

Kysy lisää tai tilaa

OTA YHTEYTTÄ

Koulutus/inspiraatiopuheenvuorojen sisältö suunnitellaan ja räätälöidään aina asiakkaan toiveiden mukaisesti. Suosittuja aiheita ovat mm. seuraavat:

– Yhteiskunnallinen vaikuttavuus esiin viestinnän keinoin (järjestöt ja hankkeet)
– Vakuuttavaa vastuullisuusviestintää: Onnistumisen ABC
– Lisää potkua vastuullisuusviestintään: mitä, miten ja missä?
– Viestinnän mittarit 2020-luvulle

Luennon/puheenvuoron pituus voi olla 30 min – 3 h, ja sen lomaan voidaan suunnitella myös pienryhmätyöskentelyä.

graaf1

ENTISTÄ VAIKUTTAVAMPAA VIESTINTÄÄ

Kysy lisää tai tilaa

OTA YHTEYTTÄ

Työn vaikuttavuutta mitataan järjestöissä aktiivisesti, mutta miten on viestinnän laita? Auttaako viestintä järjestöä oikeaan suuntaan? Ovatko yhteiset tavoitteet tarpeeksi selkeitä, ja tukevatko valitut viestinnän toimenpiteet niiden edistämistä mahdollisimman tehokkaasti?
Tämä kokonaisuus sopii (järjestö)toimijoille, jotka haluaisivat tehdä entistä vaikuttavampaa viestintää. Kokonaisuus räätälöidään asiakkaan tarpeiden mukaan, ja se voi sisältää esimerkiksi
– haastatteluihin perustuvan lähtötilanneanalyysin
– suunnitelman viestinnän vaikuttavuuden kehittämiseen
– 2020-luvulle tuodun mittariston viestinnän onnistumisen arviointiin
– konsulttiapua uusien toimintamallien jalkauttamiseen

Kesto: asiakkaan tarpeista, toiminnan laajuudesta jne. riippuen 2 – 12 kuukautta. Yhteistyötä tehdään tiiviisti asiakkaan avainhenkilöiden kanssa.

graaf2

RÄÄTÄLÖITY VIESTINTÄ-SPARRAUS

Kysy lisää tai tilaa

OTA YHTEYTTÄ

Tarvitsisitko ulkopuolisen pika-apua viestinnän suuntaviivoja selkeyttämään? Tai haluaisitko sparrausta kampanjan suunnittelussa? Istutaan alas pariksi tunniksi niin saat vastauksia, jotka auttavat eteenpäin.

Olen sparrannut järjestöjä mm. hankeviestinnässä, kampanjan suunnittelussa ja viestintästrategian jalkauttamisessa. Ota yhteyttä niin sovitaan treffit. Parinkin tunnin sparraus auttaa kummasti kirkastamaan kokonaiskuvaa. Hinta on 150 e/h + alv. 24 %.

graaf3

JUTTUJA MEDIAAN
-KLINIKKA

Kysy lisää tai tilaa

OTA YHTEYTTÄ

Perinteinen media on edelleen tärkeä kanava järjestöille ja yrityksille. Tämä klinikka auttaa näkemään oman organisaation mahdollisuuksia mediaviestinnässä. Klinikan jälkeen yrityksellä/järjestöllä on vähintään 4-5 konkreettista juttuaihetta erityyppisille medioille tarjottavaksi.

Klinikka tarjoaa myös vastaukset mm. seuraaviin kysymyksiin:
– Milloin kannattaa kirjoittaa tiedote – ja mitkä ovat sen vaihtoehdot?
– Kuinka parantaa organisaation asiantuntijaprofiilia median silmissä?

Klinikka sisältää paitsi ideointia myös tietoiskutyyppisiä luento-osuuksia. Sen pituus on 4 tuntia.

graaf2

VIESTINTÄ-
KUMPPANUUS

Kysy lisää tai tilaa

OTA YHTEYTTÄ

Monella yrityksellä on vahva näkemys ja tavoitteet vastuullisuusviestinnän suunnasta, mutta liian vähän aikaa tai osaamista suunnitelmien toteuttamiseen. Valitsemalla viestintäkumppanuuden saat näkemyksellistä apua markkinointiviestinnän suunnitteluun ja toteuttamiseen esimerkiksi konseptoinnissa, kampanjoissa, sisällöissä, tapahtumissa ja mediaviestinnässä. Huolehdimme tarvittaessa myös vastuullisuusviestinnän kokonaisuuden vetämisestä ja siitä, että viestinnän tavoitteet ja teemat viedään käytäntöön. Kumppanuuden etuna on pitkäjännitteinen, avoin yhteistyö, jossa sitoudumme brändin tavoitteiden edistämiseen.

Kumppanuus räätälöidään aina yrityksen tarpeiden mukaan. Kumppanuus solmitaan aluksi 4 kuukaudeksi.

Sopii toimijoille, jotka kaipaavat näkemyksellistä apua markkinointiviestinnän suunnittelussa tai projektin vetäjää ja/tai toteuttajaa suunnitelmien viemisessä käytäntöön.

graaf2