Taas on aika tehdä Vaatevallankumous!

Kategoria Ajankohtaista | 0

Vaatevallankumous-viikko starttasi tänään maanantaina. Communikén Heidi Korva on tuonut kampanjan Suomeen ja toimii sen vetäjänä myös tänä vuonna.

Rana Plazan tehdasrakennus romahti 24. huhtikuuta 5 vuotta sitten. Onnettomuudessa kuoli yli 1100 ihmistä ja 2500 loukkaantui. Katastrofi kiinnitti koko maailman katseet vaateteollisuuden ongelmiin.

Viidessä vuodessa asiat ovat menneet eteenpäin. Avoimuus ja läpinäkyvyys ovat kasvaneet. Yhä useammat vaatemerkit kertovat aiempaa enemmän tuotannostaan.

Silti tehtävää on vielä rutkasti. Viime vuonnakin Bangladeshin tehdasonnettomuuksissa menehtyi 426 ihmistä.

Siksi Vaatevallankumous-kampanja (englanniksi Fashion Revolution) haastaa jälleen ihmiset vaatimaan vastuullisempaa vaateteollisuutta! Homma toimii näin:

  1. Käännä vaatteesi vaatteesi nurinpäin.
  2. Nappaa itsestäsi kuva.
  3. Jaa kuva somessa häsärillä #whomademyclothes.

Viime vuonna kysymyksen vaatemerkeille esitti yli 113 000 ihmistä ympäri maailman!

Communikén Heidi vetää Vaatevallankumousta Suomessa

Suomessa Vaatevallankumousta on alusta lähtien vetänyt Communikén Heidi Korva. Muuhun kampanjatiimiin voit tutustua kampanjan Suomen-sivulla.

Media noteerasi kampanjaviikon alun, ja Heidi oli haastateltavana Huomenta Suomen sohvilla. Helsingin Sanomien jutussa Heidi antaa vinkit eettisempiin vaateostoksiin. Myös Turun Sanomat ja Radion Suomen päivä -lähetys kertoivat kampanjan alkamisesta.

Heidi Huomenta Suomessa

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone