Tuleeko tästä kampanja? – Idea ja tunnustelu

Kategoria Blogi, Uncategorized | 0
Joskus uuden vuoden ensimmäisinä päivinä sain idean. Kampanjasta. Surffasin netissä ja huomasin, että huhtikuussa vietetään kansainvälistä muotivallankumousta, Fashion Revolution -päivää. Kiinnostavaa, ajattelin, ja tökkäsin tiedon Twitteriin.

Sitten oli pakko hakea kynä ja paperi, sillä tuli idea, toinen ja kolmaskin. Tämän minä haluan tuoda Suomeenkin! Tämän ympärillä olisi mahdollisuus tehdä VAIKKA MITÄ! Oli keskiyö, kynä sauhusi ja A4-paperi täyttyi molemmin puolin viimeistä piirua myöten.

Paperissa lukee:

– Ketä tämä kampanja kiinnostaisi? Ketkä haluaisivat olla mukana järjestämässä sitä? Kenelle muulle (kuin minulle) tämä aihepiiri on tärkeä?
– Kenelle kaikille tästä kampanjasta pitäisi kertoa mahdollisimman aikaisin, jotta sana lähtisi leviämään?
– Kuka voisi tehdä kampanjalle visuaalisen ilmeen: kampanjatunnukset, suunnitella nettisivujen ulkoasun jne.?
– Olisiko kampanjalle mahdollista saada sponsoreita? Ketä ne voisivat olla, jotta ne eivät ärsyttäisi (ainakaan liian monia) ihmisiä?
– Kenen kanssa voin jutella ideasta ja testata, onko siinä mitään järkeä?

Heti seuraavana päivänä meilasin tutulle, jonka ajattelin ehkä innostuvan kampanjasta. Saimme sovittua treffit parin viikon päähän, ja kun tapasimme ja kerroin ideasta, hän, Huili-lehden päätoimittaja Riikka Suominen, innostui heti. Ja kun hän kertoi siitä lehtensä avustajille, nämäkin innostuivat. Oikeastaan kaikki, joille asiasta puhuimme, innostuivat – tai ainakin pitivät ideaa hyvänä. Siksi päätimme, että kampanja tehdään.

Pyysimme mukaan tutun graafisen suunnittelijan. Nimikin piti päättää. Se on Vaatevallankumous. Ja sitä vietetään 24. huhtikuuta, päivänä, jolloin on kulunut tasan vuosi Bangladeshin Rana Plaza -tehtaan sortumisesta. (Samana päivänä vietetään myös kansainvälistä Fashion Revolution -päivää.) Jää seuraamaan, mitä tästä tulee. (Ja pian meillä toivottavasti on myös Facebook-sivu, jolle voin linkittää.)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone