Asiakkaamme
Elovena
Elovena halusi kirkastaa vastuullisuustyönsä fokusta. Communikén ja Hovi Creativen tiimi auttoi Elovenaa luomaan kunnianhimoisen vastuullisuusvision ja asettamaan tavoitteet lähivuosien vastuullisuustyölle. Visio sanoitettiin, ja kirkastimme yhdessä myös Elovenan vastuullisuusviestinnän pääteemat ja ydinviestit, mikä helpottaa sisältöjen tuottamista.
Yhteistyö jatkui emoyhtiö Raision kanssa, joka tarvitsi ulkopuolista sparrausta seuraavan strategiakautensa vastuullisuustavoitteiden muotoilussa. Autoimme Raision tavoitteiden kirkastamisessa ja priorisoimisessa.
”Yhteistyö Hovi Creativen Karoliinan ja Communikén Heidin kanssa oli luontevaa alusta asti. He uskalsivat rohkeasti haastaa meitä kohti kunnianhimoisia vastuullisuusteemoja ja tavoitteita – olemaan toimialan todellisia vastuullisuuden edelläkävijöitä. Etenemistapa prosessissa oli selkeä ja järjestelmällinen, vaikka Raision taholta projektissa oli mukana laaja osallistujajoukko. Heidi ja Karoliina toivat todellista lisäarvoa ja konkretiaa vastuullisuustyöhömme. Nyt meillä on kirkas visio sekä selkeästi määritetyt painopistealueet ja tavoitteet seuraavalle viidelle vuodelle.”
Jaana Henriksson – Global Brand & Category Manager
Sinituote
Toteutimme Sinituotteen ensimmäisen vastuullisuusraportin. Suunnittelimme raportin konseptin ja sisällön yhdessä asiakkaan kanssa, ja vastasimme raportin teksteistä ja visuaalisesta ilmeestä. Tavoitteena oli kokonaisvaltainen mutta napakka kokonaisuus, joka tiivistää Sinituotteen vastuullisuuden helposti silmäiltävään muotoon.
Tutustu vastuullisuusraporttiin tästä. Yhteistyö on myöhemmin jatkunut myös muun vastuullisuusviestinnän kehittämisen tiimoilta.
”Olemme tehneet kunnianhimoista vastuullisuustyötä jo pitkään, mutta emme ole osanneet aina viestiä työn tuloksista tarpeeksi hyvin. Communikén, Enne Consultingin ja Hovi Creativen tiimi auttoi meitä keräämään kaikki oleelliset vastuullisuustyön tiedot yksiin kansiin ja helppolukuiseen muotoon. Yhteistyö sujui hyvin ja saimme projektin aikana paljon uusia ideoita ja näkemyksiä vastuullisuusviestintään.”
johanna hamro-drotz, toimitusjohtaja, sinituote oy
Genelec Oy
Genelec Oy työsti vastuullisuusviestintänsä runkoa, ja kun työ alkoi olla loppusuoralla, he halusivat varmistaa, että runko muodostaa yhtenäisen kokonaisuuden ja on linjassa muun yritysviestinnän kanssa. Vastuullisuusviestintään toivottiin myös napakkuutta.
Communikén Heidi Korva tutustui ennakkoon lähettämiimme materiaaleihin, jonka jälkeen pidimme kahden tunnin sparrailusession. Hän toi esille kehitysehdotuksia ja näkemyksiään, ja auttoi meitä sitä kautta selkeyttämään vastuullisuusviestintämme rakennetta. Koemme, että yhteistyö Heidin kanssa kirkasti vastuullisuusviestintämme ydinsanomaa, mikä helpotti tiimiämme saattamaan työn maaliin. Mikä tärkeintä, Heidistä välittyi aito halu auttaa. Yhteistyö ja yhteydenpito oli sujuvaa alusta loppuun asti.
Maija Sarin, sustainability manager, ja Mari Mrimetta, Brand Communications Manager, Genelec Oy
Oulun Energia
Oulun Energia halusi kirkastaa vastuullisuustyönsä ja -viestintänsä fokusta. Projektissa selvitimme sidosryhmien odotuksia sekä autoimme Oulun Energiaa tekemään vastuullisuustyölle visiota tukevat tavoitteet ja aikataulun. Viestintää varten kokosimme yhteen teemat ja sisältöjä, jotka auttavat vastuullisuusviestinnän systemaattisuuden kehittämisessä.
”Yhteistyö Enne Consultingin, Communikén ja Hovi Creativen kanssa auttoi meitä selkeyttämään vastuullisuustyön punaisen langan sekä löytämään vastuullisuusviestintään uudenlaista suunnitelmallisuutta. Yhteistyö oli innostavaa ja heidän työskentelyotteensa koko projektin ajan oli hyvin tavoitteellinen ja eteenpäin vievä. Työskentelytavat olivat harkiten suunniteltuja ja erityisen toimivia.”
Katja VirKkunen
johtaja, vastuullisuus ja HR, Oulun Energia
Suomalaisen Työn Liitto
Suomalaisen Työn Liitto ja Communiké ovat tehneet usean vuoden ajan yhteistyötä viestintäkoulutusten tiimoilta. Heidi Korvan ja Kaisa Kuritun (Ratkaisutoimisto Vinha) vastuullisuuskoulutukset ovat olleet todella suosittuja; niissä on ollut mukana 1,5 vuoden aikana lähes 1500 Suomalaisen Työn Liiton jäsenyritysten edustajaa. Näissä koulutuksissa Heidi Korva on vastannut vastuullisuusviestinnän osiosta. Hän on kouluttanut viestinnässä usean vuoden ajan myös liiton Yhteiskunnallinen yritys -merkin haltijayrityksiä.
”Heidi on pidetty kouluttaja ja rautainen vastuullisuusviestinnän ammattilainen, joka saa kiitosta käytännönläheisestä ja kannustavasta koulutustyylistään. Hän on ehdottomasti Suomen ykkösosaajia vastuullisuusviestinnässä, ja on ilo tehdä yhteistyötä hänen kanssaan.”
Sanna Huovinen
viestintäpäällikkö, Suomalaisen Työn Liitto
Diakonissalaitos
”Heidi on näkemyksellinen viestinnän kehittäjä ja kumppani. Hänen kanssaan on ilo sparrata vaikeitakin viestinnän haasteita. Yhteistyökykyisenä ja ratkaisukeskeisenä osaajana Heidi tuo keskusteluun aina tuoreen strategialähtöisen näkökulman. Heidin kanssa on ilo työskennellä.”
Laura Niemi
viestintäjohtaja, Diakonissalaitos
Motiva
”Heidi on vastuullisuusviestinnän näkemyksellinen asiantuntija ja inspiroiva kouluttaja, joka käsittelee vastuullisuusteemaa kuulijoita puhuttelevalla ja kannustavalla otteella – konkretiaa unohtamatta. Miellyttävä ja luotettava yhteistyökumppani.”
Minna Mattsson
viestintäpäällikkö, Motiva