Kuusamon juuston tuotteita

Yhteistyö kirkasti vastuullisuusohjelman tavoitteet ja auttoi viestinnän aloittamisessa

Kuusamon Juusto on Suomen pohjoisin itsenäinen juustola. Se halusi kirkastaa omaa vastuullisuustyötään ja koota nettisivuille napakan ja jäsennellyn tietopaketin viestinnän pohjaksi.

Vastuullisuusohjelma kirkastaa lähivuosien tavoitteet

Määrittelimme Kuusamon Juustolle vastuullisuusvision sekä vastuullisuustyön tavoitteet ja mittarit yhdessä johtoryhmän kanssa. Tavoitteet koottin tiekartaksi, joka ohjaa lähivuosien työtä. Kuusamon Juuston ensimmäinen vastuullisuusohjelma konkreettisina tavoitteineen auttaa keskittymään vastuullisuustyössä oikeisiin asioihin.

Vastuullisuusviestintä alkuun – ”huoneentaulu” auttaa

Kun vastuullisuusohjelma oli valmis, valittiin ja sanoitettiin vastuullisuusviestinnän pääteemat ja koottiin yhteen mm. ”vastuullisuusviestinnän huoneentaulu”, eli tieto tavoitteista, teoista, olemassa olevasta datasta jne. Tämä helpottaa konkreettisen viestinnän tekemistä kiireisessä arjessa.

Tämän jälkeen Kuusamon Juuston viestintätiimi aloitti sisällöntuotannon nettisivuille, ja Communikén Heidi Korva ja Hovi Creativen Karoliina Hovi olivat työssä tukena ja sparrausapuna. Vastuullisuus-sivustolle koottiin napakka paketti yrityksen vastuullisuustyöstä ja -tavoitteista.

Yhdessä tehty vastuullisuusviestinnän pohjatyö helpottaa johdonmukaisen viestinnän tekemistä myös tulevaisuudessa.

”Hovi Creativen Karoliina ja Communikén Heidi auttoivat selkeyttämään Kuusamon Juuston vastuullisuustyötä. He luotsasivat meitä varmalla otteella keskittymään Kuusamon Juustolle olennaisiin vastuullisuusteemoihin. Vastuullisuuden kokonaiskuva kirkastui ja nyt tiedämme mihin asioihin meidän pitää tarttua seuraavaksi.

Pakettiin kuului myös vastuullisuusteemojen kiteyttämistä ydinviesteiksi sekä tuki viestinnän alulle saamisessa. Sparrausapu helpottaa jatkossakin vastuullisuusviestin juurruttamista Kuusamon Juuston kanaviin. 

Yhteistyö Heidin ja Karoliinan kanssa on ollut vaivatonta. Heiltä on tullut erinomaisia ja teräviä näkemyksiä vastuullisuuteen osana liiketoimintastrategiaamme. Koko prosessi oli hyvin mietitty ja jälki niin laadukasta, että yhteistyömme jatkuu.”

Sami Syrjälä, kaupallinen johtaja, Kuusamon Juusto

Tehostartti strategiseen vastuullisuusviestintään

Tarvittaisiinko teillä lisää ”potkua” vastuullisuusasiosta viestimiseen? Tässä valmennuksessa saat 2 kuukautta ohjausta vastuullisuusviestinnän kehittämiseen.

  • Pääset käärimään hihat ja kehittämään oman organisaation vastuullisuusviestintää.
  • Saat henkilökohtaista sparrausta sinulle tärkeimpien teemojen käsittelyyn.
Heidi Korva

”Tehostartti auttoi jäsentämään hajanaisia ajatuksia, kokoamaan irrallista tekemistä kokonaisuudeksi sekä kirkastamaan työjärjestystä.”

Mari Emmes, viestintäpäällikkö, Halpahalli Oy

Tutustu muihinkin töihimme