Nainen turvaliivi ja kypärä päässä

Kirkastimme vastuullisuusstrategiaa ja loimme perustan viestinnälle

Oulun Energia tuottaa energiaa sekä lämpö- ja sähköverkkopalveluja. Yritys halusi kirkastaa vastuullisuusstrategiaansa ja tunnistaa tärkeimmät teemansa vastuullisuusviestintään.

Vastuullisuusstrategia luotsaa lähivuosien työtä

Yhteistyön aluksi selvitimme sidosryhmien odotuksia Oulun Energian vastuullisuustyölle. Vastuullisuusstrategiaa lähdettiin työstämään ottamalla tavoitteiden määrittelyyn mukaan avainhenkilöitä eri liiketoimintayksiköistä.

Workshopien lopputuloksena syntyivät Oulun Energian vastuullisuusvisiota tukevat konkreettiset tavoitteet ja tiekartta aikatauluineen.

Viestintä tekee vastuullisuustyön näkyväksi

Viestintää varten kokosimme yhteen teemat ja sisältöaihioita, joiden myötä on vastuullisuusviestintää on helppo kehittää systemaattisesti. Lopputuloksena syntyi mm. vastuullisuusviestinnän huoneentaulu, joka konkretisoi ja kiteyttää yrityksen vastuullisuustyön ja helpottaa viestintää arjen kiireessä.

Projekti tehtiin Communikén, Enne Consultingin ja Hovi Creativen yhteistiimillä.

Ensimmäisen kehittämisprojektin jälkeen Communikén Heidi Korva ja Enne Consultingin Anniina Mustalahti auttoivat Oulun Energiaa vuosina 2021–2022 monissa eri vastuullisuusviestinnän kehittämisprojekteissa – sekä viestinnän suunnittelussa että toteuttamisessa.  

Yhteistyössä on esimerkiksi konseptoitu ja toteutettu Oulun Energian vastuullisuusraportti 2021. Projektista voit lukea lisää täältä.

”Yhteistyö Communikén, Enne Consultingin ja Hovi Creativen kanssa auttoi meitä selkeyttämään vastuullisuustyön punaisen langan sekä löytämään vastuullisuusviestintään uudenlaista suunnitelmallisuutta. Yhteistyö oli innostavaa ja heidän työskentelyotteensa koko projektin ajan oli hyvin tavoitteellinen ja eteenpäin vievä. Työskentelytavat olivat harkiten suunniteltuja ja erityisen toimivia.”

Katja Virkkunen, johtaja, vastuullisuus ja HR, Oulun Energia

Tutustu muihinkin töihimme